Infolijn
Waarvoor kan je terecht bij de Infolijn?
Elke werkdag staan we paraat om vragen te beantwoorden over het leven in België voor mensen op de vlucht: vragen over tijdelijke en internationale bescherming, huisvesting en opvang, toegang tot onderwijs en werk, financiële en sociale ondersteuning, sociale en medische rechten, toegang tot psychosociale ondersteuning... Ook voor juridische vragen over de asielprocedure, de procedure voor tijdelijke bescherming en opvang voor mensen op de vlucht, kan je bij ons terecht.
Wie kan terecht bij de Infolijn?
De Infolijn verwelkomt vragen van mensen op de vlucht en van iedereen die hen ondersteunt: vrijwilligers, gastgezinnen, advocaten, voogden, hulpverleners, medewerkers van OCMW's, lokale besturen en andere organisaties die te maken hebben met mensen op de vlucht.
Kortom, iedereen met vragen over het verblijf en de opvang van mensen op de vlucht kan bij ons terecht.
Infolijn contacteren?
Tel. Nederlands/Engels/Frans | 02 225 44 11 | Elke werkdag van 9u tot 12u30 |
Tel. Oekraïens | 02 225 44 21 | Elke werkdag van 9u tot 12u30 |
Tel. Pashtu/Dari | 02 225 44 11 | Maandag, dinsdag en donderdag van 9u tot 12u30 |
Chat (WhatsApp/Telegram) | 0489 133 355 | Elke werkdag van 9u tot 12u30 (antwoord binnen 24 uur) |
Voor juridische vragen m.b.t. andere aspecten van het vreemdelingenrecht in de ruime zin (bv. gezinshereniging, Belgische nationaliteit...) en internationaal privaatrecht (bv. geboorteakten, huwelijk, legalisatie van documenten...) kan je terecht bij de juridische helpdesk van het Agentschap voor Integratie en Inburgering: 02 205 00 55.